طراحي لوگو تولد تصويري را رقم ميزند که چکيده داستان، تاريخ، حال و آينده، آرزوها و ماموريت يک کسب و کار است. يک لوگو خبر از آمال و آرزوهايي را ميدهد که مالک آن کسب و کار، از زمانهاي دور و دراز و شايد گاهي از همان کودکي براي آينده خود داشتند؛ کودکاني که در ميان بازي هاي کودکانه خود گاهي شاه ميشدند و گاهي وزير و و گاهي چوپان؛ اما در همه حالات، وقتي در آينه نگاه ميکردند آينده خود را ميديدند.


وقتي کسي تمام شبانه روزش را صرف ساختن آينده خود ميکند، در تمامي آن لحظات در حال طراحي لوگو خود است. مگر ميشود قدم در راهي گذاشت بدون اينکه قبل از وارد شدن به آن به انتهاي کار نينديشيد و تصويري از آينده آن را در ذهن خود ترسيم نکرد. لوگو خبر از اهداف و آينده کساني ميدهد که قدم در راه آرزوهاي خود مي گذارند.


انتخاب بهترين طراحي لوگو


لوگو در ساده ترين شکل ممکن ، خبر از هويت شغل و فعاليت شما ميدهد؛ يک تصوير يا يک کلمه در قالبي جديد و خلاقانه در سريعترين زمان ممکن داستان شما را روايت ميکند. قرار است لوگو از آرزوها و روياهاي شما سخن براند، سخنراني که با جذاب ترين کلمات ممکن بيان ميشود، نه بيننده و شنونده را خسته ميکند و نه در نيمه راه او رها ميکند. طراحي لوگو خلاقانه چنين ماموريتي را در بهترين شکل ممکن رقم ميزند.


طراحي لوگو کار هر طراحي نيست؛ زيرا مسئوليت طراحي شناسنامه‌اي را ميبايست به عهده بگيرد که بايد روزي به دوردست ترين نقاط کره زمين برود و به جاي يک سخنراني چند ساعته قصه کسب شما را به بهترين نحو ممکن تعريف کند. طراح بايد براي خلق چنين اثري پنج گام محکم و خلاقانه بردارد.


 


YOUR LOGO IS A VISUAL REPRESENTATION OF EVERYTHING YOUR COMPANY STANDS FOR


 


مراحل يک طراحي لوگو خلاقانه


گام نخست: يک لوگو خلاقانه متولد نمي شود، مگر اينکه طراح از داستان لوگوي شما به خوبي مطلع باشد. او بايد بداند چرا چنين کاري را شروع کرديد، در اعماق قلب شما چه ميگذرد، در لايه هاي زيرين ذهن شما چه اهداف و روياهايي وجود دارد. شما بايد از آنچه که در روح و قلبان ميگذرد سخن بگوييد. به روياهايي که به سالهاي قبل، قبل تر از اينکه کارو کسبتان را رسما شروع کنيد، باز گرديد و از تصوير ذهني خود سخن بگوييد. لوگوي شما در حقيقت تصوير ذهني شما از خودتان است. بايد سپس سوار ماشين زمان شويد و به دور دست ترين زمانها سفر کنيد و بگوييد در آن دوران چه تصوري از شما و کارتان خلق شده است، همه اين نکات براي طراحي لوگوي شما مي توانند معجزه کنند.


دومين گام طراحي لوگو را حال طراح لوگو هوشمند بايد بردارد؛ او بايد رقباي شما را در نظر بگيرد، ماهيت حرفه شما را در نظر بگيرد، همکاران نزديک شما را بشناسد، از وضع بازار شما آگاهي کافي را بايد بدست آورد. قرار است با يک لوگو شما را در مقابل رقبا بدرخشاند، قرار است همکاران شما را به شما نزديک کند، بايد مشتريان را با شما همراه کند؛ بنابراين يک طراح ناآگاه هرگز نخواهد توانست اين نماد را چنان خلق کند که به فروش منتهي شود، يک لوگويي که تنها اثري هنري ميباشد؛ اگرچه زيبا خواهد بود؛ اما نخواهد فروخت و لوگويي که نفروشد بعد از يک مدت، بايد در گوشه اي بپوسد.


در گام سوم طراحي لوگو ، بايد طراح لوگو سخنان شما را با اطلاعات بازار و ماهيت حرفه شما در کنار هم قرار دهد و آن ها را در هم آميزد؛ گويي ريسمان محکمي مي بافد، فکري بايد متولد شود، اين لوگو بايد چه سخني را بگويد که هم تصوير ذهني ما خلق شود و هم بفروشد ، جنبه هنري و اقتصادي بايد دو روي اين سکه شوند. سخناني که در عين خلاصه بودن، جذاب باشند و در عين جذاب بودن بايد همان تصويري را در ذهن بيننده خلق کنند که شما دوست داريد از محصول شما خلق گردد؛ اما تصويري که احساسات بيننده را تحريک ميکند و او را وادار ميکند همان کاري را بکند که شما دوست داريد . شما يک طراح حرفه اي نياز داريد.




طراحي لوگو خلاقانه


گام چهارم طراحي لوگو ترسيم اشکال لوگو ميباشد؛ بايد تصميم بگيريد، بايد انتخاب کنيد، گاهي اشکال هندسي ميتوانند به خوبي سخنان ما را بيان کنند و فکر ما را جامه عمل بپوشانند، گاهي يک کلمه در کنار يک تصوير، خود گوياي داستان ماست و گاهي فقط يک کلمه کافي است. چه کسي ميداند شايد خود صاحب حرفه بتواند بهترين نظر را در اين زمينه بدهد؛ زيرا اوست که لوگوي خود را در بيلبورد هاي بزرگ خياباني تصور ميکند، به استندهاي لوگو خود مي انديشد، بعد مي ايستد و به عنوان يک بيننده اين بيلبورد و يا استند ها را نگاه کرده و از آن تمجيد ميکند.


يک طراح هرچه قدر هم حرفه اي باشد مانند صاحب يک حرفه نميتواند آن لحظه شکوهمند را که بينندگان آن لوگو را مي ستايند تصور نمايد؛ زيرا اين آرزوهاي اوست. کمک کنيد طراح، شکل لوگو شما را ترسيم نمايد، از آرزوهاي خود براي برندتان سخن بگوييد و او را در احساسات خود شريک کنيد؛ يک طراح عالي و هوشمند به سخنان شما با دقت گوش ميدهد و در احساسات شما شريک ميشود.


حال که اشکال را يافتيد بايد به رنگها نيز توجه نماييد، به صفحه زمينه اي که لوگوي شما را در آغوش خواهد کشيد هم توجه نماييد. به طراح کمک کنيد رنگها و اشکالي را در هم آميزد که بيشترين نزديکي را به هويت حرفه شما داشته باشد؛ اگرچه گاهي ساختارشکني جواب ميدهد.


و گام پنجم طراحي لوگو پايان يک داستان و شروع داستان ديگري است. ما در استديو خانه عکس و طرح داستان تبليغات را با طراحي لوگو شروع ميکنيم و با طراحي انواع تبليغات کاغذي و اينترنتي ادامه ميدهيم، سعي ميکنيم آرزوهاي شما را براي کسب و کارتان همچون ابيات يک شعر کنار هم بچينيم و در گوش شنوندگان زمزمه کنيم. ما ميخواهيم آوازه داستان شما به دوردست ها برسد ، چون يک آب روان در جويي که به دريا ميرسد. دوست داريم دلمان را با دل شما گره بزنيم.


 


بهترين طراحي لوگو در ايران


طراحي لوگو استديو خانه عکس و طرح


طراحي لوگو خلاقانه در استديو خانه عکس و طرح


خلاقيت هوشمندانه ميتواند ساختارشکني را موفق نمايد؛ البته اين کاري است که ريسک دارد و ممکن است شکست بخوريد. کسب و کارهاي کوچک نوپا در اين زمينه راحتتر مي توانند ريسک کنند؛ زيرا راحتتر مي توانند لوگوي خود را تغيير دهند. با هر تغيير، داستان شما تغيير خواهد کرد. اما کسب و کار بزرگ برايشان اين ريسک بسيار پرهزينه تر خواهد بود؛ زيرا وسعت کار گسترده تر دارند؛ لذا تلاش مضاعفي را براي تغيير يک داستان در ذهن مخاطبان بايد به خرج دهند.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

عکس آقای خامنه ای

آخرین جستجو ها

Amanda نوشته هاي من Matt چاپ پارچه ، چاپ سابليميشن ، چاپ سيلک Tina Rachel Tammy ساتا کارت فيش حقوقي نيروهاي مسلح مجله اينترنتي Angela